czwartek, 29 lipca 2021

..."... na miarę swoich [obywatelskich] kompetencji i możliwości..."

"... Niech nikt nie czuje się zwolniony od działania w tej sprawie [j.w.]..."


i choć apel nie jest adresowany do "mnie", Obywatela Pospolitej z europejskiego pogranicza a

w pierwszym rzędzie do Prokuratury, środowiska naukowego Uniwersytetu Warszawskiego i polityków[1] którzy z racji współpracy

mają rozeznanie co do jego sylwetki i osiągnieć naukowych[2]...

to jak już przeczytałem "...Nie bądź obojętny"...

nie będę...

Sędzia TSUE Safian wie co robi...

a jeśli z racji wieku już - bywa - nie za bardzo to

nie problem Obywateli RP...

jeśli 

to europejskiego Trybunału i

- ewentualnie -

historyków

starających się od dziesiątków lat swoimi dociekaniami

rozświetlić raz na zawsze ostatecznie

próżnym trudem

półcienie, cienie i mroki

"Endlösung der Judenfrage"[3]...


[1] "...protestując przeciwko temu i podobnym aktom nienawiści, wzywamy Prokuraturę do podjęcia natychmiastowych, skutecznych kroków, zapobiegających szerzeniu oszczerczych treści, ale także zmierzających do ukarania winnych.

Apelujemy także do środowiska naukowego, szczególnie Uniwersytetu Warszawskiego, o przyłączenie się do naszego protestu. Wzywamy także polityków, którzy z racji wspólnej pracy z Profesorem Safjanem na tym Uniwersytecie mają rozeznanie co do Jego sylwetki i osiągnięć naukowych i zawodowych, do podjęcia niezbędnych kroków zapobiegających szkalowaniu Go w mediach..." - j.w.

[2] 

[3] "...Łączenie historii mojego ojca z moim życiorysem jest ohydne. Mój życiorys był życiorysem odrębnym, ja od trzeciego roku życia nie mieszkałem z ojcem, nigdy nie należałem ani do organizacji młodzieżowej, ani do partii. A wciąż używa się wobec mnie stereotypu „Żyda komucha” - powiedział Onetowi.

Zaznaczył też, że jego ojciec został zmuszony do wstąpienia do służby pomocniczej przy Grenzschutzu – jako Żyd mógł to zrobić lub trafić do obozu śmierci. - To jest szalenie żenujące, że muszę opisywać wojenną traumę mojego ojca, który musiał uciekać razem z dziadkiem, bo ich sąsiedzi po wejściu Niemców uprzejmie donieśli, że jest to rodzina żydowska – mówi Safjan..." - j.n.


...sędzia Safian wydał wyrok na Polskę ? - jest o wiele gorzej...

sędzia Safian go - jak czytam - uzasadnił

"... Autorem [przekazu] jest Piotr Lisiewicz, zaś pretekstem do zajęcia się osobą sędziego Marka Safiana jest to, że 15 lipca to on uzasadniał wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej dotyczący systemu odpowiedzialności dyscyplinarnej polskich sędziów." - Byli sędziowie TK krytykują okładkę „Gazety Polskiej” o ojcu sędziego Marka Safjana – Stowarzyszenie Dziennikarzy RP w Katowicach (sdrp.katowice.pl)