niedziela, 8 grudnia 2013

"...To nie tak miało wyglądać. Zupełnie nie tak..."

...mówił w wywiadzie przeprowadzonym w marcu tego roku przez panią Joannę Berendt jej syryjski rozmówca...

źródło: "Gazeta pl" - 23.03.2013r.

...w odpowiedzi na pytanie...

"...Pamiętasz atmosferę, która towarzyszyła wam na początku rewolucji?

- Tak strasznie dużo zmieniło się od tamtego czasu... Czasami dziwię się, czemu w ogóle przystąpiłem do rewolucji. Moje życie było sielanką. Miałem dobrą pracę, dużo pieniędzy, żadnych zobowiązań... Kiedy jednak rozpoczęły się te demonstracje, coś się we mnie obudziło. Coś we mnie nie zgadzało się na to, że ludzie, którzy otwarcie wyrażali sprzeciw wobec władzy, znikali albo ginęli.

A do czasu arabskiej wiosny nawet nie interesowałem się polityką! Dopiero powstania w Egipcie, Tunezji, Libii mnie - i podejrzewam masę innych osób - natchnęły. Kiedy demonstracje zaczynały przybierać na sile, wszyscy byliśmy podekscytowani. Myśleliśmy: "O! Teraz nasza kolej! Trzy, cztery miesiące i będziemy mieli wolną Syrię!". Wtedy ludzie wierzyli w coś większego niż oni sami. Demonstracje były szczere, odważne, pełne nadziei...

Dziś już zupełnie tak nie jest. Ci, którzy zostali na froncie, walczą albo o pieniądze, władzę czy wpływy dla innego kraju, albo po prostu nie mają innego wyjścia, bo i tak nie mogą opuścić ogarniętego wojną kraju. To bardzo skomplikowane..."


...w kontynuacji zastosowań praktycznych "Theory of the Indirect Approach" tym razem nie gdzie indziej, jak w ojczyźnie poety Szewczenki, Stepana Bandery i "Tarasa Bulby" między innymi:

"Ukraine should hold a referendum to decide its political course, Alexandra Thein, the German MEP from the EU-delegation to Ukraine told RT. The politician believes it is normal to support protests in the streets, if it doesn't incite violence.

A delegation of Members of the European Parliament descended on Ukraine on Saturday, to meet with the opposition leaders and address the crowd in the streets of Kiev, fueling the protest further.

Jacek Saryusz-Wolski, a European Parliament member from Poland expressed full support for the protesters’ demand for an early election, calling the situation “unacceptable” when “the choice of the majority of Ukrainians, millions of people, is being put aside..."


źródło: "RT" - December 08, 2013

O czymś zapominąłem w weekendowym oszołomieniu ?..

...ależ skądże...


nie znam i nie znalazłem w Necie ukraińskiej wersji tego zabużańskiego, biesiadno barowego evergreena, dlatego prezentuję go w wykonaniu rosyjskim sytuacyjnie jednak stosownym... jakościowo

...piszę w nieustającym, wirtualnym monologu prowincjonalnego poety barowego sobie a Muzom znudzony już co nieco kolejną wersją - tym razem ukraińską, po libijskiej, egipskiej, syryjskiej i każdej innej w tym temacie - kiepskiego żartu opowiadanego przez euroatlantyckiego Demona kracji (...)...