wtorek, 20 lipca 2021

...czytając za "Die Welt"...

 via "Deutsche Welle "...

"...Zdaniem komentatora dziennika "Die Welt" to niewyobrażalna ignorancja[1] sprawiła, że katastrofa stała się w ogóle możliwa:

"Ryzyko było znane: 

Takie opady jak w tym tygodniu, zdarzały się w Niemczech wielokrotnie, kroniki historyczne czyta się jak plany obecnej katastrofy powodziowej, a mapy zagrożeń pokazują ryzyko powodziowe. 

Jednak politycy, władze i media wskazują jako przyczynę zmiany klimatu - podczas gdy ochrona przed katastrofami w Niemczech jest na poziomie kraju rozwijającego się. To niewiarygodny skandal..." - j.n.


...pomyślałem - nie ekumena euroatlantycka była intencją adresatem monologów prowincjusza a

Pampersy i Siuśmajtki Pospolitej...


...widać nie wyszło...


prawdopodobnie jestem dla nadwiślańskich Homo nazbyt...

Homo sapiens...

statystyka "monologów..." z dnia dzisiejszego /20 lipca 2021r./

"...,,Niech się dzieje wola nieba, Z nią się zawsze zgadzać trzeba!" - powtórzę za Rejentem choć...

w szkolnej inscenizacji "Zemsty" robiłem za Papkina - jesteś stworzony do tej roli...

od pani usłyszałem - koniec kropka...

jeszcze dziś mimo upływu dziesiątków lat od czasu do czasu wracam wspomnieniami do "Klary" której - oczywiście już "za kulisami" - dałem tego Krokodyla...

o którego tak się nierozważnie napraszała

"..Jeśli nie chcesz mojej zguby, Krokodyla daj mi luby..." ale...

to już temat na inne opowiadanie...

już opowiedziane

"…ta [Klara]
cóż
gaz odkręciła i już
może z powodu róż
albo innego równie dobrego..."[2]...