niedziela, 14 sierpnia 2022

...dziś w nocy dobrze już po północy

 ...przy wirtualnym kontuarze baru "Ptyś" usłyszałem

- Lu, przecież wiesz...

...Wiem - ja na to przyjacielowi wpół słowa ale...

to nie "switch" którego można używać w nieskończoność raz "off" raz "on"...

i znowu "off" od nowa - jeśli już coś to

"medyczny sprzęt jednorazowego użytku" a ja nie mam ochoty "bawić się w doktora"  - już na pewno nie z Iksem, Igrekiem, Zetem czy Zarządcą "Veidikiem"[1] mentalnie sprawnymi inaczej osobnikami "chodzącymi w spodniach"...

preferencjami "seksualnymi" jestem konserwatystą choć marginalnie przyznam...

powodowany mimo upływu lat franciszkańską miłością do wszystkiego co żywe - nie życzę tubylcom z wyspy "Tercja" archipelagu "Harmonia Oliwska" tragicznego finału ich na sposób oczywisty  wspólnotowo egzystencjalnego dramatu odgrywanego na moich oczach przez trzeciorzędną trupę aktorów spod szyldu "Towarzystwa Wzajemnej Adoracji" z nadzieją

na co najwyżej finał jakiejś tragifarsy, bolesny...

finansowo dolegliwy ale...

nie "śmiertelny" ostatecznym rozwiązaniem pozoru ich "gordyjskiego węzła"...

nagle

...słyszę i widzę na ekranie jak przyjaciel trąca kieliszkiem stojącą przed nim flaszkę...

- Nie o tym chciałem...

- Wiem - ja po raz drugi tej nocy - ale...

bądź wyrozumiały; odkąd tu zamieszkałem kilkanaście miesięcy temu to...

pisanie o Wspólnocie Mieszkaniowej "Tercja" i jej Zarządcy "Veidiku" stało się moją

wymuszoną okolicznościami fiksacją - przez wzgląd na to czego jestem tu świadkiem /i wbrew mojej woli współuczestnikiem.../

...psychologicznie uprawnionym mechanizmem uruchomionym samoczynnie w samoobronie[2]...

cartoon © by T.L.

przed jak widać "czarno na białym"[3] współcześnie...

nie marginalnym, kuriozalnym a

zidioceniem wspólnotowo obywatelskim powszechnie uznawanym za normę...

przykładem pierwszym z brzegu


...sposobu rozwiązywania fundamentalnie istotnych dla Wspólnoty problemów przez

członków jej Zarządu Mieszkańców...

o przyzwoleniu na to jej Zarządcy, firmy "Veidik" zobowiązanej notarialnie do dbania o jej żywotne interesy nie wspominając bowiem w egzystencjalno fenomenologicznej poprawności monologu na sposób oczywisty nie ma o czym[4]...



[2] "...Polega na kurczowym trzymaniu się wyuczonych mechanizmów przystosowania (myśli i zachowań), dzięki czemu nie dopuszcza się myśli, które mogłyby spowodować frustrację. Daje to krótkotrwały zysk psychologiczny w postaci zmniejszenia napięcia (co jest podstawowym zadaniem mechanizmów obronnych), jeśli zagrożenie minie, ale uniemożliwia przystosowanie się do niego..." - za "Wikipedią"

[3] Blogger: Posty oznaczone tagiem "Tercja" i drugim "Harmonia Oliwska"; Blogger: Posty