poniedziałek, 29 lipca 2024

...gdybym był Redaktorem "Asia Times" to...

akurat pani Michal Ben-Josef Hirsch była by ostatnią osobą której pogląd na współcześnie wewnętrzne problemy Izraela z demokracją uznał bym za godny prezentacji...


ale nie jestem więc jeśli już to się stało...

mogę niechby tylko wirtualnie "wzruszyć ramionami i pójść dalej"...

niejako przy okazji odnotowując, że czynione przez nią próby zrównania żydowskiego Holokaustu z palestyńską Nagbą[1] niechby tylko znad prowincjonalnego kontuaru baru wydają się być spekulatywnie dopuszczalnie aż nadto oczywistym czystej wody...

zawoalowanym 

akademicko intelektualnym...

"negacjonizmem"[2] ujętym tu dla świętego spokoju w cudzysłów...

...


[1] "Michal Ben-Josef Hirsch addresses the intersection of Holocaust and Nakba narratives in her work by exploring how these two foundational tragedies shape collective memory and identity within Israeli and Palestinian societies. Her analyses emphasize the complexities and tensions that arise from these overlapping histories.

Key Themes in Hirsch's Work

Historical Acknowledgment: 
In her article "Historical Acknowledgment as an Early Conflict Negotiation Strategy," Hirsch discusses the importance of recognizing both the Holocaust and the Nakba in fostering dialogue between Israelis and Palestinians. She argues that acknowledging these narratives can serve as a strategy for conflict resolution, promoting empathy and understanding between the two groups .

Bridging Narratives: 
In her chapter "From Banning Nakba to Bridging Narratives," Hirsch examines the potential for creating a "bridging narrative" that encompasses both the Holocaust and the Nakba. This approach seeks to reshape collective memory in a way that acknowledges the suffering of both peoples, thereby facilitating a more inclusive dialogue about their shared histories .

Cultural and Political Implications: Hirsch's research highlights how the Holocaust is often used to justify Israeli state policies, while the Nakba remains marginalized in public discourse. She explores the implications of these narratives for national identity and the ongoing Israeli-Palestinian conflict, suggesting that a more integrated understanding of both events could lead to a more nuanced political discourse .

Empathy and Counterpublic Memory: 
Hirsch introduces the concept of "disruptive empathy," which encourages individuals to confront and reconcile the painful aspects of both narratives. This idea is crucial for fostering a counterpublic memory that challenges dominant narratives and promotes mutual recognition of suffering .

Conclusion
Through her work, Michal Ben-Josef Hirsch contributes to the discourse on how historical narratives of trauma can be interwoven to promote understanding and reconciliation. By addressing the intersection of Holocaust and Nakba narratives, she advocates for a more comprehensive approach to collective memory that acknowledges the complexities of both Israeli and Palestinian experiences." - Perplexity AI

[2] "Poglądu Michal Ben-Josef Hirsch na wzajemne relacje pomiędzy Żydami a Palestyńczykami w kontekście Holokaustu i Nagby nie można jednoznacznie zakwalifikować jako akademickiego negacjonizmu.

Hirsch nie neguje znaczenia Holokaustu ani nie pomniejsza cierpienia Żydów, lecz stara się zintegrować te doświadczenia z narracją Palestyńczyków. Jej podejście ma na celu promowanie wzajemnego zrozumienia i uznania, co jest dalekie od negacjonizmu. W rzeczywistości, jej badania mogą być postrzegane jako próba stworzenia bardziej kompleksowego i inkluzywnego podejścia do pamięci historycznej, które uwzględnia różnorodność doświadczeń obu narodów."


...jednoznacznie nie można a spekulatywnie?

"Rozważając spekulatywnie, można zauważyć, że niektórzy krytycy mogą postrzegać podejście Michal Ben-Josef Hirsch jako zbliżone do negacjonizmu, szczególnie jeśli ich interpretacja skupia się na tym, że podkreślenie narracji Nakby może być postrzegane jako umniejszanie holokaustowego cierpienia Żydów.

Oto kilka punktów, które mogą być brane pod uwagę w tej spekulacji:

Możliwe Argumenty Krytyczne

Percepcja Umniejszania:
Krytycy mogą argumentować, że koncentrowanie się na równoległym uznaniu obu narracji może prowadzić do wrażenia, że cierpienie Żydów w Holokauście jest równoważone przez cierpienie Palestyńczyków w kontekście Nagby. Takie postrzeganie może być odczytywane jako nieodpowiednie, zwłaszcza w kontekście historycznych różnic w skali i naturze tych tragedii.

Reakcje na Politykę:
W kontekście politycznym, niektórzy mogą interpretować jej prace jako próbę podważenia uzasadnienia dla polityki Izraela, co może być postrzegane jako negacjonizm w sensie kwestionowania historycznych prawd, które są fundamentalne dla żydowskiej tożsamości narodowej.

Dyskusja o Pamięci:
Krytycy mogą również argumentować, że włączenie narracji Nakby do dyskursu o Holokauście może prowadzić do rozmycia pamięci o Holokauście jako unikalnym wydarzeniu w historii, co może być postrzegane jako formę negacjonizmu, nawet jeśli Hirsch nie ma takiego zamiaru.

Konkluzja
Jednakże, warto podkreślić, że takie spekulacje są kontrowersyjne i niekoniecznie odzwierciedlają intencje Hirsch. Jej prace mają na celu promowanie zrozumienia i empatii, a nie negowanie jakiejkolwiek narracji. W rzeczywistości, Hirsch stara się zbudować mosty między różnymi doświadczeniami historycznymi, co może być postrzegane jako próba stworzenia bardziej złożonego i inkluzywnego obrazu historii. W związku z tym, choć spekulacje na temat negacjonizmu mogą istnieć, są one często bardziej odzwierciedleniem szerszych napięć w dyskursie o pamięci i tożsamości niż rzeczywistym odzwierciedleniem jej intencji." -
Perplexity AI

...i niech tak tymczasem zostanie...