niedziela, 7 sierpnia 2022

...czy nie masz już dość...

pisania o tym jak go nazywasz oliwskim archipelagu "Harmonia Oliwska" i jego wyspie "Tercja" na której mieszkasz ? - usłyszałem.

- Oczywiście że mam i to o wiele bardziej niż tylko o przysłowiowe "dziurki w nosie" ale... 

Zrządzeniem Losu w wieku więcej niż późnym zostałem przymuszony do "zmiany adresu zamieszkania"- ujmę to tak idąc na skróty - i to już samo w sobie jak przyzna każdy gerontolog[1] jest dla osoby w moim wieku czymś na podobieństwo ogólnoustrojowej reakcji

trzydziestolatka który dowiaduje się od lekarza, że ma raka trzustki - inaczej potocznie "szokiem".

Z drugiej strony jeśli mam tyle lat ile mam to znaczy, że...

nie jedno przeżyłem a geograficznie ostatnia przeprowadzka raptem w linii prostej o ~1 000 metrów to żadna przeprowadzka jak i poprzednie w moim życiu...

by T.L.

geograficznie ale tym razem okazało się że to...

 faktycznie "inna planeta" - by nie napisać "pokoleniowa galaktyka".

Oczywiście przez lata docierały do mnie słuchy i "z pierwszej ręki" od moich Pampersów i Siuśmajtek 

i przekazów medialnych o jakiejś inwazji "Marsjan", "zielonych ludzików" albo jak kto woli "Szaraków" - nic nowego pod słońcem...

w głębi Duszy myślałem; słyszeli to nasi rodzice, dziadkowie, pradziadkowie i tak dalej "idąc rakiem".

Przyszło zmienić zdanie...

cóż, jakoś swoich dni dożyję

będzie tylko przykro patrzeć jak godna uznania praca architekta i dewelopera ulega 

- kuriozum -

materialnej degradacji za sprawą jej...

współwłaścicieli

ich psów i

ostatnio 

ukraińskich pędraków poczynających sobie na Osiedlu "Harmonia Oliwska" coraz śmielej - po seksualnie sprawnych inaczej spod szyldu "LGBT"[2] i polskich Murzynach[3] nowe

nadwiślańskie "święte krowy" ? - na to wygląda...

co dalej ? - ano jak powiadają

"pożyjemy, zobaczymy"... 


[1] "... nauka o procesach starzenia się. Jest to interdyscyplinarny splot biologii, medycyny, kulturoznawstwa, psychologii i zasadniczo antropologii kulturowej w terenie. 

Gerontologii nie należy mylić z geriatrią, która jest nauką o chorobach wieku podeszłego..." - "Wikipedia" /interlinia T.L./

[2] Przy porannym kubku kawy: ...farsa ? - to wojna... (tadeusz-ludwiszewski.blogspot.com)

[3] Przy porannym kubku kawy: ...panie Omolo (tadeusz-ludwiszewski.blogspot.com)