wtorek, 23 stycznia 2024

..."...miał powiedzieć..." to nie znaczy zaraz, że powiedział...

 jeśli czytam

"..."There is no free Poland without a free Ukraine," Józef Piłsudski, a prominent Polish statesman of the 20th century, is believed to have said..." j.n.


...a nawet jeśli to...

zaraz "potem" w kwietniu 1921 roku ratyfikował "Traktat ryski" z Rosjanami 

...przepraszając za to  uprzejmie Ukraińców - należy przyznać stosownym odnotowaniem...

" Ja was przepraszam, panowie. Ja was bardzo przepraszam. Tak nie miało być..."  - i żeby wszystko było jasne...

w żadnym razie tym cytatem w sposób zawoalowany nie próbuję współcześnie ja z kolei przepraszać Ukraińców za cokolwiek bowiem...

nie mam za co...

a już na pewno nie będę przepraszał za Piłsudzkiego 

...okazjonalnie powtórzę tylko co już nie raz pisałem (...) - jeśli...

Tusk, Sikorski, Sienkiewicz i kto tak jeszcze spod szyldu "Sowa&Przyjaciele" ma ochotę 

niechby tylko politycznie "umierać" za ukraińskiego rezuna...

proszę bardzo - ich wybór i ich [...]

...nie moja 

...nie milionów moich Rodaków...

o setkach milionów Europejczyków na zachód od Odry nie wspominając...

i to nie dlatego, że jak czytam -  800 tysięcy ukraińskich poborowych uciekło za granicę...

a dlatego że

jeśli uciekli to wiedzieli...

...przed kim i przed czym uciekają (...)...

"Polish PM [Tusk] explains..." ?


...nie musi...

jeśli jego syn Michał przykładem...

synów Mao i Stalina...

syna generała Leclerca...

Josepha Kennedyego Jr i tak dalej...

...polegnie na froncie za za "ukraińską słuszną sprawę" jeszcze tymczasem ujętą w cudzysłów 

sam...

zgłoszę się do RKU z deklaracją stosowną do wieku 

...gotowości robienia na froncie ukraińsko rosyjskim za...

żywą tarczę - jeśli...

w przeciwnym razie ja bym na Waszym miejscu "Zelenskyy" na zbyt wiele nie liczył bowiem

to nie Tusk o czymkolwiek w tej kwestii decyduje a...

ostatecznie "ja" pomnożony przez miliony po raz kolejny powtórzę[1] - zresztą...

co ja Wam Ukraińcom spod szyldu "Azov" mam tłumaczyć...

po dwóch latach ukraińsko rosyjskiego piekła sami już zapewne lepiej ode mnie wiecie kto tu faktycznie "rozdaje karty"...

od czasu do czasu "tasując ich talię" taką choćby wizytą Tuska w Kijowie...


...było miło ? - zapytam retorycznie bowiem...

jak można przeczytać co zapisano jak wyżej cyrylicą...

nie za bardzo...

...


[1] "...Wasz los i przeznaczenie Zelenskyy...

Wasz i Waszej Ukrainy spod szyldu "Azov" i znaku "Tryzuba" nie w decyzjach von der Leyen...

Buska, Tuska, wdowy po Adamowiczu Macierewicza i ministra Błyszczyka jak Wam się  wydaje a...

"w moich"

...gdańskich, gdyńskich i szczecińskich dokerów...

polskich kolejarzy i kierowców tirów wymieniając pierwszych z brzegu...

wymieniając dosłownie 

nie przenośni 

...braci, kuzynów i dalszych powinowatych nadwiślańskich rolników - przypomnę w żadnym razie by Was straszyć a jak zwykle tylko

w intencji czystego sumienia..."Przy porannym kubku kawy: ...i co Wy na to Kaczyński ? - zapytam retorycznie czytając (tadeusz-ludwiszewski.blogspot.com)