poniedziałek, 29 stycznia 2024

...czytając na dobry początek kolejnego tygodnia

...publicystyczny zapis rozmowy pana Sebastiana Łupaka z

 Aleksandrem Hallem...

"...byłym opozycjonistą..." /j.n./ co akurat w jego przypadku niedalekie jest prawdy i zostało stosownie do zasług przez innych jak on byłych opozycjonistów należycie uhonorowane[1]...


przypomniałem sobie co pewnego razu usłyszałem od mojego mentora, pana S. który na tarasie sopockiego "Ula"

gdzie jak co dzień od lat nie szczędząc czasu ni energii dokładaliśmy w promieniach letniego słoneczka swoją przysłowiową "cegiełkę" w ogólnonarodowym trudzie budowy świetlanej przyszłości socjalizmu

pewnego sierpniowego popołudnia  pod koniec lat 60 ubiegłego wieku ni to do siebie

ni to do mnie półgłosem

...w te i na zad, w te i na zad robotnik obok profesora, urzędnik obok inżyniera...

przedszkolanka obok prostytutki, sklepowa obok lekarki...

a żaden z nich i żadna nie pomyśli ani przez chwilę o...

kloacznym kolektorze zakopanym gdzieś na dwa metry pod ich nogami którym

nieprzerwanie płyną...

ludzkie odchody...

nikt nie pomyśli o tych co o ten kolektor dbają...

by nie przeciekał, był drożny...

by w końcu jakimś przypadkiem jego zawartość na wierzch nie wypłynęła i nie popłynęła wartkim strumieniem w dół ulicą do mola

kalając wszystko po drodze [...]

...co było dalej ? - bez konfabulacji

...nie będę udawał, że pamięcią sięgam w szczególe młodych lat - mogę  co najwyżej pokusić się o "projekcję wsteczną" i za jej pomocą wydedukować, że...

potem był obiadek - jeśli piątek to "Pod Strzechą" z pstrągiem na drugie danie...

jeśli inny dzień tygodnia to pewnie kawałeczek dalej w stronę morza od mola po lewej - i żeby wszystko w tej kwestii było do końca jasne...

nie tylko ja tam obiadki jadałem ale...

i ci co dzisiaj piszą sobie w życiorysach, że...

na styropianie za Niepodległą w Stoczni imienia Lenina spali...

śpiąc faktycznie w...

sopockim "Grand Hotelu"[2] jeśli tylko mieli za co też sobie nie odmawiali (...)

co

jakkolwiek by się chciało żeby było inaczej

to

nieuchronnie prowadzi do 

CBA, pana Kamińskiego i

komunikatu na rządowej stronie - komunikatu datowanego na czerwiec 2014 roku...


 przy okazji...

gratuluję panie Hall francuskiej Legii Honorowej - z Wami to już dwóch jakich za jej sprawą "znam" z Trójmiasta

szczególnie zasłużonych swoją działalnością opozycyjną nad Wisłą dla...

Republiki Francuskiej[3]...

...co to ja chciałem panie kolego ? - już wiem...

cokolwiek na dobry początek kolejnego tygodnia - chciałem to i mam...

...


[1] 


[2] "...Z ustaleń bezpieki wynikało, że działacze solidarnościowi zakwaterowani byli w dwóch hotelach. Trzynaście osób nocowało w gdańskim hotelu Monopol, a dziewięćdziesiąt pięć w sopockim Grand Hotelu..." - Polowanie na „Solidarność” | Portal historyczny Histmag.org - historia dla każdego!

13 grudnia 1981 roku aresztowano tam między innymi Lecha Dymarskiego, Jacka Kuronia, Tadeusza Mazowieckiego, Karola Modzelewskiego i Jana Rulewskiego - za Grand Hotel, Sopot - Wikipedia

[3] "...While membership in the Légion is technically restricted to French nationals, foreign nationals who have served France or the ideals it upholds[ may receive the honour..." - Legion of Honour - Wikipedia