czwartek, 14 grudnia 2023

...wyjaśniam

"załącznikiem" do monologu poprzedniego[1] - Pospolita jako jedyne państwo w Europie Środkowej

z samych już tylko uwarunkowań geograficznych w każdym

konflikcie militarnym zastępczo ukraińskim Europy z Rosją jest

bezpośrednim zapleczem logistycznym takiej wojny a zatem

z perspektywy analiz militarnych rosyjskiego Sztabu Generalnego terytorium bezpośrednio zaangażowanym w konflikcie

terytorium wrogim

że do tej pory Rosja nie zneutralizowała skutecznie infrastruktury kolejowo drogowej po ukraińskiej stronie na jej granicy z Polską to

sam się dziwię ale jak już przy okazji tego konfliktu po wielokroć pisałem; wojsko i prowadzone przez wojskowych wojny to nie moje hobby...

co innego to zaniechanie postrzegane z perspektywy politycznej - tu wydaje się wszystko na tyle oczywiste, że...

pozwoliłem sobie w poprzednim monologu nawet na tej oczywistości leciutkie narracją przerysowanie po to tylko by ją...

należycie z tła wypreparować - jakkolwiek rosyjska „specjalna operacja wojskowa” na Ukrainie może trwać jeszcze długo (...) tak

...jednak kiedyś nieuchronnie skończy się...

fundamentalnym egzystencjalnie dla Pospolitej pytaniem

...jak ? - o tyle zasadnym, że dziś już po dwóch latach trwania tego konfliktu niechby tylko spekulatywnie należałoby dopuścić będąc przy zdrowych zmysłach możliwość...

ostatecznego jego rozstrzygnięcia na

niekorzyść Zjednoczonej Europy cokolwiek to dla Ukrainy mogłoby konsekwencjami znaczyć

"...Nie jestem w stanie pogodzić się z jakimkolwiek nastrojem apatii czy też zmęczeniem Ukrainą. To coś dla mnie nie do przyjęcia - powiedział Donald Tusk dziennikarzom po przybyciu na szczyt Rady Europejskiej w Brukseli..."[1]

...i pal licho mnie ale

...to słyszą i czytają nie tylko w Moskwie

 ale i

w Washingtonie i Pekinie i

New Delhi, Arabii Saudyjskiej, katarskim Doha i jeszcze kilku miejscach

których nie wymienię zobowiązany słowem do zachowania dyskrecji...

jasne ? - jeśli nie to...

nie mój problem - powodowany obywatelską powinnością zrobiłem swoje i teraz mogę pójść lulu z czystym sumieniem...