...z ultranacjonalistycznym...
jeszcze tymczasem (...) tylko brutalnym werbalnie ukraińskim bojówkarzem
jeśli w końcu polityczne elity jednej czy drugiej Europy[2] nie pójdą po przysłowiowy rozum do głowy
skończy się dla nich i dla narodów którym przewodzą
jeśli nie wprost egzystencjalną zagładą to
równie zabójczą jak ta pierwsza
egzystencjalno cywilizacyjną wegetacją na marginesie fundamentalnie przemodelowanego współcześnie przez Stany Zjednoczone Ameryki, Chiny i Rosję Świata...
dla których to i może Europa nie "szachowy pionek" ale
w fenomenologicznej poprawności monologu nie więcej jak...
"laufer" czyli "goniec" mniej wart od "skoczka" w "pozycji zamkniętej"[3] jaką na sposób oczywisty jest nadmiar zobowiązań europejskich bez pokrycia deklarowanych publicznie dzień po dniu względem Ukrainy...
- Daj spokój Lu facetowi...
przecież jak widać czyta twoje monologi[4] - może i usłyszę...
a jak usłyszę to odpowiem - nie on jeden[4]...
są publiczne to i
analfabeci funkcjonalni[5] też czytać je mogą...
...
[1] "... związek frazeologiczny oznaczający osobę niedyskretną, nietaktowną, łamiącą wszelkie reguły.
Zwrotu tego używa się zwykle wobec konkretnych osób, np. sportowców (vide: Władysław Komar), dziennikarzy, polityków etc...." - Enfant terrible – Wikipedia, wolna encyklopedia
[2] Zjednoczonej albo jeszcze tymczasem każdego z osobna suwerennego państwa leżącego pomiędzy Odrą a Kanałem La Manche
[3] w partii szachów goniec nie dysponujący przestrzenią (...)...
[4] "...Bandera nie był masowym mordercą Żydów i Polaków – powiedział Melnyk. Argumentował, że kilka dni po wkroczeniu nazistowskich Niemiec do Związku Sowieckiego w 1941 roku, Bandera, którego uważa za „bojownika o wolność”, został aresztowany przez Niemców i osadzony w obozie koncentracyjnym Sachsenhausen." - j.w. "DW" / Przy porannym kubku kawy: ..."Kaczyński" czyta monologi prowincjusza ?... (tadeusz-ludwiszewski.blogspot.com) /
[5] "...Najczęściej pojęcie analfabetyzmu funkcjonalnego odnosi się do braku umiejętności [...] czytania ze zrozumieniem..." - Analfabetyzm funkcjonalny – Wikipedia, wolna encyklopedia