sobota, 19 marca 2022

..."...nasi ukraińscy przyjaciele..."...

usłyszałem w słuchawce...

poprosiłem znajomego by powtórzył sądząc że może nie dosłyszałem albo źle zrozumiałem

a on dalej swoje...

zmieniłem temat pytaniem o

jego życie seksualne...

a po skończonej rozmowie pomyślałem

"Biletsky"[1]


 i "Zelensky"[2]

naszymi ukraińskimi przyjaciółmi ? - jeśli już miałbym wybierać sobie na Ukrainie "przyjaciół" to

...wybrał bym pana Stepana Banderę[3]...

...

[1] "...A native Russian speaker born in the predominantly Russian-speaking city of Kharkiv, Biletsky refused to identify himself as a neo-Nazi instead preferring to call himself a Ukrainian nationalist - but some of his public statements speak for themselves.

In his arguably most quoted interview he spoke about Ukraine’s “historic mission in this century to lead white peoples of the world on their last Crusade against Jew-led Untermensch”..."

[2] "... a Russian-speaking comedian with Jewish heritage..." - j.w. za "The Telegraph"[!]